Pop Müzik Hitleri ve Astroloji

Pop Müzik Hitleri ve Astroloji
Efe Erten, 6 Ağustos 2018

 

(Not: Mobil Sürümde resimler ve videolar hata verdiği için, cep telefonunuzda tarayıcınızın seçeneklerinden "masaüstü sürümünü göster"e tıklayınız.)

 

Bu incelemede son iki yılda Türkçe Pop müzik türünde çıkmış şarkıların başarısını Seçim Astrolojisi teknikeriyle analiz edeceğiz.

 

Seçim Astrolojisi (Electional Astrology), bir işi başlatmadan önce en elverişli zamanı seçmek için kullanılan astroloji dalıdır. Seçim Astrolojisini işi, en istenen sonucu verecek zamanı bulmaktır. Bu yöntemle bir single’ın iTunes’a düşme tarihi, bir klibin Youtube’a yüklenme tarihi veya bir albümün piyasaya sürülme tarihi gibi önemli zamanlar en bereketli sonucu alacak şekilde belirlenebilir.

 

Bir single’ın ne kadar çok dinleneceği, ne kadar çok satın alınacağı ve ne kadar popüler olacağı gibi ticari başarı kriterleri single’ın çıkış tarihinin haritası incelenerek değerlendirilebilir. Başka bir deyişle, bir single’ın çok başarılı olması, çok dinlenmesi ve çok satması için en doğru, en elverişli ve en uğurlu saat seçilebilir.

 

Bir single’ın başarısı için hangi kriterler göz önünde bulundurulmalıdır?

 

Bir single’ın en yüksek başarıya ulaşması için göz önünde bulundurmak gereken kriterler için Lee Lehman’ın Ptolemy’nin Tetrabiblos eserinden alıntıladığı “bir girişimin kalitesi” kriterlerine dikkat etmek gerekir. Bunlar:

  1.           Güneş

  2.           MC

  3.           Güneş’le beraber doğan gezegen

  4.           MC’deki gezegenler

  5.           Köşe evlerdeki gezegenler

 

 

Bu gezegenler içinde en güçlü olan, girişilen işi (single) ve kalitesini belirler. Bir single’ın en başarılı, en çok dinlenen, en çok satan, en çok sevilen ve en çok takdir edilen kaliteye ulaşması için bu unsurlar en optimal şekilde seçilmelidir. Örneğin, Güneş ve MC’nin aynı gezegen tarafından yönetilmesi ve bu gezegenin olabildiğince güçlendirilmesi iyi bir stratejidir. Bu yönetici gezegene Ay’ın yaklaşan iyicil açı yapması iyidir.

 

MC ya da 10.ev, gökyüzünde en tepede en görünür yerdir bu sebeple ün, statü ve itibarı gösterir. Dünya ile bağlantı kurmak, toplumsal rol üstlenmek, topluma katkıda bulunmak anlamına gelir. MC, kişinin toplumda tanındığı iştir. Başarıdan dolayı ödül almak MC’nin konusudur. Bu tanımların gösterdiği üzere, bir single’ın tanınırlığını ve toplum nezdinde kabulünü en iyi anlatan gösterge MC, MC yöneticisi ve 10.evdeki gezegenlerdir.

 

Bu analizde Güneş’in bu kadar temel konumda olmasının sebebi ise, Aslan burcunun yöneticisi olan Güneş’in görülmek, ışıldamak, parlamak, içindeki cevheri/yaratıcılığı risk alıp sahnelemek ve kendi imzasını taşıyan bir performans sergilemeye cesaret etmek temalarıyla bağlantısıdır. Bir gösterge olarak başlatılan işin (single) ne kadar parlayacağını gösterir. Ayrıca işin (single) canlılığı, yaşam enerjisi ve gücü de Güneş’in gücüyle değerlendirilir.

 

Bu temel göstergeler dışında, her Seçim Astrolojisi haritasında olduğu gibi:

 

  1. Yükselen, Yükselen Yöneticisi ve 1.evdeki gezegenlerin güçlendirilmesi, bu single’ı ve şarkıcıyı başarılı ve güçlü kılar.

  2. Ay’ın güçlendirilmesi ve iyi yaklaşan açılar yapması, başlatılan işin (single) gelecekte başarılara ve iyi neticelere ulaşacağını garanti eder.

  3.  Seçim konusu evin ve gezegenlerin güçlendirilmesi önemlidir. Seçilen konunun tabiatı gereği 10.ev, 5.ev ve 2.eve bakılmalıdır: Bunlar ün, tanınma, itibar (10.ev), eğlence sektörü, gösteri, sahne, performans (5.ev), ve maddi kazanç (2.ev) konularına ait evlerdir. Eğlenceyi yöneten Venüs, ve parıldamayı gösteren Güneş dikkat edilmesi gereken göstergelerdir. Şarkıcılığı gösteren Terazi ve Balık burçları önemlidir.  

 

 

Başarılı bir Pop Müzik Hiti İncelemesi Örneği:
Aynur Aydın – Bana Aşk Ver (2017)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yukarıda anlatılan Seçim Astrolojisi tekniğini, son bir yılda başarılı olmuş bir pop müzik hiti üzerinden inceleyelim. Aynur Aydın ve Turaç Berkay’ın, 2017 Aralığında çıkan Bana Aşk Ver (2017) single’ı gece kulüplerinde sıkça çalınan ve kitleyi coşkulandıran başarılı bir dans müzik örneği. Şarkının sözleri Berksan, müziği Turaç Berkay imzası taşıyor. Şarkının back vokalinde Aleyna Tilki var.

 

Bana Aşk Ver’in başarısını analiz etmek için Youtube’a yüklendiği 1 Aralık 2017, 12:30 tarih ve saatini İstanbul konumuyla kullanacağız.

 

 

Öncelikle Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

  1. Güneş: Güneş üçlüsünde, Köşe evde (MC), Hayzında güçlü bir konumda. Benefik Venüs ona kavuşuyor, malefik Neptün’e kare yapıyor.

  2. MC: Benefik Venüs’le ve güçlü Güneş’le kavuşuyor. Neptün’e kare. Yöneticisi Jüpiter term’ünde asaletli.

  3.  Güneş’le beraber doğan gezegen: Peregrin ve Güneş Işınları altındaki Venüs. Köşe evde ve çeşitli karşılıklı ağırlamaları var.

  4. MC’deki gezegenler: Güçlü Güneş ve Peregrin Venüs.

  5. Köşe evlerdeki gezegenler: Ay Düğümleri ve Neptün.

 

 

Listede ön plana Güneş ve Venüs çıkıyor, aksiyonun kalitesini bu iki gezegen verecek. Bütünsel baktığımızda, Güneş güçlü, Venüs ise peregrin olduğu için karma güçte bir harita var. Güneş hayzında olduğu için, tabiatı olan parlama özelliğini tam gücünde gösteriyor. Aynı zamanda üçlüsünde güçlü bir temel asalet kazanmış halde, ve gökyüzünün en tepe noktasında, ünün ve tanınmanın evi MC’de yer alarak arızi asalet kazanmış durumda. Tüm bu göstergeler bir pop müzik hitinden en çok beklenen nitelikler olan parlama, ışıldama, görülme, tanınma ve canlılık özelliklerini yüksek seviyede karşılıyor.

 

Bu Güneş’in benefik Venüs’ten ayrılması normalde rahat, eğlenceli ve keyifli bir yerden geliyor olmak, böyle bir ortamda hazırlanmak anlamına gelse de Venüs’ün peregrin durumu bu rahatlığı azaltan bir gösterge. Venüs’ün Güneş ışınlarının altında kalması da, görünürlüğü azaltan ve gizliliği artıran, bir pop şarkısının haritasında görmek istenmeyecek bir durumdur.

 

Hem Güneş, hem de MC’nin Neptün’e kare açı yapması gizli düşmanlarla yaşanacak kandırma ve ihanet tehlikelerini gösteriyor. Klibin Youtube’a ilk yüklendiğinde “gizli düşmanlar” tarafından yüksek sayıda spam saldırısına uğramış olması, bu Neptün sembolünü doğrulamakta. Neptün’ün malefik Güney Ay Düğümüyle beraber şarkıcının kendisini ve single’ını gösteren birinci evde bulunması, bu saldırıların hedefinin doğrudan şarkıcıya ve single’a yöneldiğini göstermektedir. Ancak şarkıcıyı temsil eden yükselen yöneticisi Satürn face’inde minör bir asalet kazanmış. Bu ilk başta bir korku yaşandığını gösteriyor. Ancak Satürn’ün hayzında olması, Satürn’ün tabiatındaki dayanıklılık, disiplin, çalışkanlık, gerçekçilik ve sorumluluk özelliklerinin en yüksek seviyede yansıtılabildiğini gösteriyor. Bu da şarkıcının ve şarkının gizli ve hain (Neptün) spam saldırılarına rağmen, şarkının inkâr edilemez gerçek başarısı ve şarkıcının disiplini, gayreti, emeği, sağlamlığı ve dayanıklılığı (Satürn hayzında) sayesinde güçlü çıkan taraf olduğunu vurgulamaktadır.

 

Bir Pop şarkısının haritasında, tüm seçim astrolojisi haritalarında olduğu gibi, başlatılan işin durumunu ve geleceğini gösteren en önemli gösterge Ay’dır. Ay’ın Boğa’da yücelme, ve sekt dışı üçlüsünde olma asaleti, şarkıyı çok güçlü bir konuma yerleştiriyor. Ay’ın ilk açısını, kendi term’ünde asalet kazanmış büyük benefik Jüpiter’le yapması, bir Pop şarkısının geleceğinde çok bereketli genişleyeceğini, büyüyeceğini, yayılacağını, çoğalacağını ve ödül alacağını gösterir. Yücelmiş Ay’ın hemen sonra ilhamın ve ışıltının gezegeni Neptün’le sekstil yapması, bu pop müzik single’ının ilham, hayal gücü, fantezi ve ışıltı yaratma gücüne piyasaya çıkışından çok kısa süre sonra (4 derece = 4 birim zaman) erişeceğini gösterir. Ay hızlı olduğu için bu başarı hızlı geldi.

 

Şarkının şansını ve maddi bereketini vurgulayan Şans Noktasının sahne ve eğlence yerlerini (gece kulüpleri) gösteren 5.evde bulunması, ve yöneticisi Ay’ın yücelmiş, üçlüsünde asalet kazanması, ve asalet kazanmış büyük benefik Jüpiter’le yaklaşan açı yapması, şarkının şansının çok büyük olduğunu (Fortuna dizpozitörü güçlü), bu şansın da dans müziği çalınan eğlence yerlerinde (5.ev) çok çalınması ve bu sayede şarkının ününün ve tanınırlığını büyümesi, yayılması ve çoğalması (Jüpiter açısı) olduğunu gösterir.

 

MC yöneticisi Jüpiter kendi term’ünde asalet kazanmış. Bu şarkının tanınma ve başarıya ulaşma potansiyelinin olduğunu gösterir. Şarkıyı gösteren Ay’ın, ilk açısını 4 derece sonra MC yöneticisi Jüpiter’le yapması bir tamamlanmadır. Bu, bir horary sorusu olsaydı, bu “Bu Şarkı başarılı olacak ve tanınacak mı?” sorusuna verilen bir EVET cevabı olacaktı. Yani bu tamamlanma açısı, şarkının başarıya ulaşacağını garantiye alan göstergedir. İki göstergenin de asaletli olması, şarkının tanınmasını pozitif anlamda güçlendirir. Tamamlanan açının karşıt olması, bu süreçte ikili meydan okumalar, çatışmalar ve münakaşalar yaşandığını ortaya koyar.

 

Şarkının haritası, Aynur Aydın’ın haritasıyla beraber incelendiğinde, Şarkının Kuzey Ay Düğümünün Aynur’un Yükselenin üzerinde olduğunu ve natal Kuzey Ay Düğümüyle birleştiğini görüyoruz. Bu Bana Aşk Ver single’ının Aynur’un sanatçı personasını (yükselen) daha yukarı çıkartmakta kadersel (Kuzey Ay Düğümü) bir konumda olduğunu gösteriyor. Şarkı haritasında yükselen yöneticisi olan yani şarkıyı gösteren Satürn, Aynur’un natal Güneş’iyle kavuşuyor. Bu single’ın (Satürn) Aynur’un isteği, yaratımı ve görülmesi (Güneş) için yaşam planındaki önemli bir unsur olduğunu gösteriyor. Şarkının haritasında Mars’la kavuşan ışıldamanın ve parlamanın yıldızı Spica dikkat çekiyor. Spica yıldızı, zaten Aynur Aydın’ın doğum haritasındaki natal Plüton’la kavuştuğu için, Aynur Aydın’ın kişiselliği aşıp sosyal ve kültürel dünyanın bir ikonu (Plüton) olarak parlaması vaat edilmiştir. Single Haritasında Spica/Mars’ın, Aynur’un natal Spica/Plüton’uyla kavuşumu, Aynur’un kültürel ikon olma özelliğini harekete (Mars) geçirmiştir. Bu Plüton Mars açısı, gökyüzündeki Plüton’un da Aynur’un natal Mars’ıyla partil kavuşumu sebebiyle çifte vurgulanmakta ve önem kazanmaktadır. Bu şarkının kültürün kalıcı bir parçası olacağını garanti altına alır. Şarkının şans noktası ve Aynur Aydın’ın şans noktasının üst üste olması da, bu single’ın Aynur Aydın’ın doğum haritasında vaat edilen bir şans olduğunu gösterir.

 

Bu örnek gösteriyor ki, seçim astrolojisi sadece seçim haritasıyla değil, aynı zamanda seçilen kişinin doğum haritası göz önünde bulundurularak yapılmalıdır. Aynur Aydın ve Bana Aşk Ver single’ının haritalarında Ay Düğümleri ve Şans Noktasının üst üste olması çok ender rastlanan ve şarkıcı-şarkı arasında kadersel ve uğurlu bir bağlantıyı gösteren özel bir göstergedir.

 

Bu örnek analizde, Aynur Aydın’ın Bana Aşk Ver single’ının Youtube’a yüklenme anındaki haritası Seçim Astroloji teknikleriyle incelenmiştir. Şarkının halihazırda gerçekleşmiş olan başarısının, şarkının çıkış anındaki haritasında yer alan astrolojik göstergelerle vaat edildiği ortaya koymuştur.

 

Bu bulgu, Seçim Astrolojisi teknikleri kullanılarak, bir pop müzik single’ının en yüksek başarıyı yakalayacağı en uğurlu tarihin/saatin seçilebileceği savının geçerliliğini bir örnek üzerinden göstermiştir. Şimdi 2017 – 2018 yıllarında çıkmış ve 120 milyon izlenme eşiğini aşabilmiş 8 şarkının haritasını inceleyerek bu bulgunun genel geçerliliğini sınayacağız.

 

 

Metodoloji

 

Bir pop müzik single’ının başarısı pek çok kritere göre değerlendirilebilir. Şarkının dijital platformlarda ne kadar sattığı, Spotify, Fizy, Muud gibi platformlarda ne kadar dinlendiği, Youtube’da ne kadar izlenme sayısına ulaştığı gibi niceliğe dayalı ticari kriterlere dikkat edilebilir. Ya da şarkının eleştirmenler nezdinde ne kadar beğenildiği, dinleyicilerde ne gibi bir izlenim uyandırdığı, bir kültür ürünü haline gelip gelmediği, gelecekteki kalıcılığı, yaratıcılığı ve sanatsal değeri gibi niteliğe dayalı kriterler göz önünde bulundurulabilir.

Bu çalışmada “başarılı olmuş” pop müzik hitlerinin yayınlanma tarihinin astrolojik olarak bu başarıyı gösterip göstermediği araştırılmaktadır. Bu sebeple öncelikle “başarı” kriterini tanımlamak gerekir. Sadelik ve objektiflik sebebiyle, tüm şarkıların nesnel bir şekilde kıyaslanabileceği tek bir niceliğe dayalı ticari kriteri baz alacağız: “Youtube izlenme sayısı.”

 

Youtube izlenme sayıları tartışmalı bir konudur; çünkü çok sayıda hizmet sağlayıcı belli bir ücret karşılığında Youtube izlenme sayısı satmaktadır. Bu sebeple, Youtube izlenme sayıları bu sahte izlenme sayıları ile kontamine olmuştur ve tam olarak gerçeği yansıtmamaktadır. Buna ek olarak, bu araştırmayı yaparken Youtube’da başarısız bir şarkı olmadığı dikkat çekici bulgusuna erişilmiştir. Belli bir tanınırlığa sahip tüm pop şarkıcılarının Youtube’da yer alan klipleri en az bir milyon izlenmeye sahiptir. Bir milyon kez izlenmiş bir şarkı başarısız sayılamayacağı için, objektif olarak başarısız bir şarkı bulunamamıştır. Bu sebeple, bu analizde başarılı ve başarısız pop müzik single’ları karşılaştırılmayacaktır.

 

Sahte izlenme sayılarıyla gerçek izlenme sayılarını ayırt etmek çok zor olduğu için, bu çalışmada başarısı objektif bir gözle inkâr edilemeyecek kadar yüksek sayıda izlenme sayısına erişmiş pop müzik single’ları incelenecektir. Burada objektif başarı eşiği olarak 120 milyon izlenme sayısı belirlenmiştir. Bu eşiğin belirlenmesindeki mantık, bu izlenme sayılarında da satın alınmış izlenme sayıları olsa bile, 120 milyon gibi yüksek ve çok az erişilmiş bir sayının kahir ekseriyetinin gerçek izlenmelerden oluşmasıdır. Bu savı, son 2 yılda sadece 8 Türk Pop müziği şarkısının 120 milyon izlenmeyi geçebilmiş olması desteklemektedir. Aynı şekilde, bu eşiği bir önceki sene rahatlıkla geçebilmiş bir şarkıcının bir sonraki sene çıkan üç single’ından hiçbirinin bu eşiğin yarısına bile erişememiş olması bu savı güçlendirir. 120 milyon eşiğinin üzerinde gerçek bir ticari başarı söz konusudur.

 

Son 20 ayda, yani 2017 ve 2018 yılında yayınlanmış ve Youtube’da 120 milyon izlenmeye erişebilmiş 8 şarkı vardır. Aşağıda bu pop müzik hitleri Seçim Astrolojisi kriterlerine göre incelenecektir.

 

Bu analizde bir Pop Müzik Single’ının başarısını Youtube izlenme sayısına göre incelediğimiz için, bu Pop Müzik Şarkısının başarısını yansıtan Seçim Astrolojisi Haritasını, şarkının tam Youtube’a yüklendiği an olarak kabul ediyoruz. Her şarkının Youtube’a yüklendiği tam tarih ve saat, Youtube sayfasının kodundan çekilmiştir.  Haritanın konumu olarak Türk pop müzik sektörünün tamamına ev sahipliği yapan İstanbul seçilmiştir.

 

120 milyonu geçmiş 8 Pop Müzik Şarkısının incelemesi

 

Bu kısımda 2017 ve 2018 yıllarında çıkmış ve Youtube’da 120 milyondan fazla izlenmiş şarkıların haritalarını inceleyeceğiz:

 

 

Aleyna Tilki – Sen Olsan Bari
27 Temmuz 2017, 12:00 pm
353 milyon izlenme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

1.      Güneş: Güneş yönetici ve üçlüsünde. Hayzında. MC’de, köşe evde. Cazimi Mars ile kavuşumda. Uranüs’ten uzaklaşan kare açı yapıyor. Şans noktasıyla üçgen açı yapıyor.

2.      MC: Yöneticisi Ay peregrin, 12.evde ve boşlukta.

3.      Güneş’le beraber doğan gezegen: Mars, Cazimi halde. Peregrin.  Köşe evde. Şans noktasıyla üçgen yapıyor.

4.      MC’deki gezegenler: Güçlü Güneş ve Cazimi, Peregrin Mars.

5.      Köşe evlerdeki gezegenler: Jüpiter yükselende, iştirakçi üçlüsünde ve term’ünde.

 

Listede güç açısından Güneş ve Jüpiter dikkat çekiyor. Güneş yüksek temel asalete sahip, hayzında ve en tepede. Güneş’in bu güçlü konumu, single’ın en yüksekte çok güçlü bir ışıkla parlayacağını vurguluyor. Güneş’in tahtında Cazimi Mars oturuyor, bu parlayan Güneş’e öncülük, enerji ve aksiyon gücü bahşediyor. Güneş’in bir önceki açısının Uranüs’le bir kare olması, bu şarkıdan biraz önce Aleyna Tilki’nin büyük ve sürpriz bir patlama (Uranüs) yapmış olduğunu açıklar. Güneş’in Şans noktasıyla üçgen açı yapması, bu parlamanın şans, uğur, bereket ve maddi kazanca (2.ev) dönüşeceğini gösterir. Şans noktasının da yöneticisi olan Jüpiter’in yüksek asaleti ve tam köşede, yükselende yer alması, aksiyonun kalitesinin çok yüksek olduğunu, single’ın büyüme, genişleme ve yükselme potansiyelinin çok büyük olduğunu ortaya koymaktadır.

Ptolemy’ye göre aksiyonun kalitesinin parlama ve genişleme konusunda çok yüksek olduğu görülüyor. Kamuoyu önünde gerçekleşen bu görülmenin niteliğini, itibarı ve saygınlığı MC ve yöneticisi Ay’ın durumu vermekte. Ay’ın hem peregrin, hem de düşen bir ev olan 12.evdeki güçsüz konumu, bunun üzerine bir de boşlukta olması, şarkının ve Aleyna Tilki’nin yakaladığı çok yüksek görünürlük ve başarıya rağmen, özellikle yaşı gerekçe gösterilerek geniş kitlelerce olumsuz eleştirilere maruz kalmasını açıklıyor.

Aleyna Tilki’yi ve single’ını gösteren yükselen yöneticisi Venüs ikizler burcunda peregrin ve 9.evde. İkizler burcu ergenlik çağı ve çocukluğu anlatan burçtur. Hem şarkıcının hem de klipteki temanın küçük bir kız çocuğu ve pembe bir ayı oyuncağı olması bu gösterge ile açıklanıyor. 9.ev aynı zamanda yayıncılığın, pazarlamanın ve reklamcılığın evi olduğu için, şarkının bu temalarla tanındığını görüyoruz. Ancak Venüs’ün peregrin konumu, yukarıda bahsedildiği gibi şarkıcının ve single’ın çok yüksek başarısına rağmen bazı kişilerce negatif eleştirilere maruz kaldığını anlatıyor. Şarkıcının ve single’ın bir diğer göstergesi, yükselen almuteni Satürn’dür. Satürn’ün retro olmasına rağmen, iştirakçi üçlüsünde, term’ünde ve face’indeki çok asaletli ve güçlü konumu, şarkının 353 milyon izlenmeye erişip Youtube’da 2017 ve 2018 yıllarının en çok izlenen single’ı olma başarısına eriştiğini açıklıyor. Satürn ayrıca olayın sonucu (4.ev) ve sahne, eğlence (5.ev) evlerini de şarkıcıyla (1.ev) birbirine bağlıyor: Böylece bu güçlü göstergeler, genç yaşlı herkes tarafından ezberlenen bir şarkı, pembe ayıcıktan sarı pijamaya kadar sahne sahne bilinen bir klip, ve 7’den 70’e adı hafızalara kazınan bir star olarak Aleyna Tilki ismini yaratıyor.

 

 

Tarkan – Yolla
27 Haziran 2018, 13:00
268 milyon izlenme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

1.      Güneş: Güneş peregrin. Köşe evde (MC). Ay ile karşılıklı ağırlamada.

2.      MC: MC yöneticisi Ay peregrin. Güneş ile karşılıklı ağırlamada. Kuzey Ay Düğümünde. Asaletli benefik Venüs’e yaklaşan kare yapıyor. Şans noktasına kare yapıyor. Satürn’e üçgen yapıyor.

3.      Güneş’le beraber doğan gezegen: Venüs yönetici ve üçlüsünde asaletli. 8.evde. Düğümlerin bükümünde. Ay’a yaklaşan kare yapıyor. Şans noktasına karşıt.

4.      MC’deki gezegenler: Peregrin Güneş, sadece minör asaleti olan Merkür ve yaklaştıkları zarardaki malefik Mars.

5.      Köşe evlerdeki gezegenler: Yükselende asaletli Jüpiter, 4’de Plüton ve 7’de Uranüs.

 

Güneş peregrin konumu, Tarkan’ın Türkiye’nin mega starı olmasına rağmen Yolla’nın Tarkan diskografisinde ilk 10’a giremeyecek bir single olduğunu açıklıyor. Yine de, güçsüz konumuna rağmen single gözler önünde (MC’de) ve 268 milyon izlenme başarısına erişti (Ay-Güneş karşılıklı ağırlaması şeklindeki tamamlanma.)

Görülme, kamuoyunun dikkatini çekme ve vitrinde kalma anlamına gelen MC yöneticisi Ay peregrin halde, yani zor durumda. Ama bu görünürlük konusu, Güneş’le karşılıklı kabul ilişkisinde kurtuluyor. Tarkan’ın sadece ismi, Mega Star statüsü, star ışığı, sevilirliği, ve sayılırlığı (Güneş) bu şarkıyı 2017-2018’in en çok izlenen (MC dizpozitörü Ay) ikinci şarkısı yapmaya yeterli oldu. Mega Star Tarkan’ın hepimizin bildiği şekilde ne kadar güçlü ve başarılı olduğunu, hem birinci ev yöneticisi Venüs’ün yöneticinde ve üçlüsünde olma asaleti, hem de birinci ev almuteni Satürn’ün iştirakçi üçlüsünde, term’ünde ve face’inde olma asaleti tüm muhteşemliğiyle açıklıyor. Birinci evdeki iştirakçi üçlüsünde ve term’ündeki Jüpiter, bu güce büyüme, yayılma, çoğalma ve genişleme şansı bahşediyor. MC dizpozitörünün para evindeki şans noktasıyla zorlayıcı açısı, bu görünürlüğün maddi bedelinin yüksek olduğunu anlatıyor. Güneş’in de Şans noktasına kavuşum açısında olması aynı konuyu pekiştirir. Şans noktası dispozitörü zararda ama sekt dışı üçlüsünde. Bu para konusunda hem iyi hem kötü durumların yaşandığını anlatır. Ancak Ay ışığıyla, şans noktasını Satürn’e taşıyor. Bu da harcanan meblağın (2.evdeki Şans noktası), şarkının başarısıyla (MC dispozitörü Ay) tekrar artarak bu kişiye (birinci ev almuteni Satürn) geldiğini gösterir.

 

Bu şarkının başarısını açıklayan tamamlanma açısı, Ay’ın Satürn’e yaptığı yaklaşan üçgendir. Ün, itibar, başarı, tanınma (MC), bu kişiye (birinci ev almuteni Satürn) kolay bir şekilde (üçgen) iki müddet zamanda (2 derece) ulaşıyor.

 

 

Manuş Baba – Eteği Belinde
20 Ekim 2017, 15:00
170 milyon izlenme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

1.      Güneş: Güneş düşük konumda. 8.evde. Peregrin Jüpiter’e kavuşmaya yaklaşıyor. Hayzında. Son açısını Uranüs’e karşıtla yapmış. Asaletli Satürn’le karşılıklı ağırlamada.

2.      MC: Yöneticisi Jüpiter peregrin ve yanık. Oksidental.

3.      Güneş’le beraber doğan gezegen: Venüs ve Mars. İkisi de asaletli ama 8.evde.

4.      MC’deki gezegenler: Yok

5.      Köşe evlerdeki gezegenler: Ay Düğümleri, Neptün ve Şans Noktası yükselende.

 

Listede güçlü gezegen neredeyse yok. Buna rağmen Manuş Baba Eteği Belinde şarkısıyla büyük bir başarı elde etti ve 170 milyon izlenmeyle 2017-2018 yıllarında çıkmış en çok izlenen 3.single oldu. Böyle bir başarıyı haritada hangi faktör gösteriyor? Manuş Babayı ve single’ını gösteren birinci ev yöneticisi Satürn iştirakçi üçlüsünde, term’ünde ve face’inde oldukça asaletli. Aynı zamanda hayzında. İyi ruhun evinde (11.ev). Bu göstergeler bu şarkıcının ve şarkısının çok güçlü olduğunu gösteriyor. Şans noktası birinci evde ve aynı güçlü gezegen tarafından yönetiliyor. Bu da şarkıcıyı ve şarkıyı şanslı ve bereketli bir konuma getiren bir göstergedir. Şarkıcıyı gösteren yükselene asaletli benefik Venüs’ten üçgen açı gelmesi de şarkıcı ve single açısından olumludur.

Şarkıcı ve MC arasında tamamlanma açısı var mı? Evet. Başarıyı gösteren MC yöneticisi Jüpiter, single’ı gösteren yükselenle kare açı yapıyor. Aynı şekilde Ay da, MC yöneticisi Jüpiter’den ayrılıp yükselene kare açı yaparak ışığı taşıyor. Bunlar bir başarıya ulaşma anlamına gelen tamamlanmayı gösterir. Ancak Jüpiter’in peregrin hali ve açının kare olması başarıya ulaşmada zorluklar yaşandığını gösterir. Işığı taşıyan Ay’ın sekt dışı üçlüsünde olması belli bir asalet kazandırıyor ve başarıya ulaşmaya yardım ediyor. Ay’ın yanmaktan kurtulması pozitifken, via combusta’da olması ve yavaş olması ise negatiftir. Ay’ın ilk gezegensel yaklaşan açısını birinci evdeki Neptün ile yapması, söz konusu olayın sanat ve ışıltıyla ilgili olması dolayısıyla olumludur. İlham, hayal gücü ve ışıltı yaratma gücü verir.

 

 

Mabel Matiz – Öyle Kolaysa
2 Şubat 2018, 12:00 pm
169 milyon izlenme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

1.      Güneş: Güneş zararda. Güney Ay Düğümüyle kavuşuyor. Benefik Venüs’ten ayrılıp Jüpiter’e kareyle yaklaşıyor. Yükselene kare, Şans noktasına sekstil. Hayzında.

2.      MC: Yöneticisi Satürn asaletli. 9. Evde. MC, Plüto’la kavuşumda. Benefik Jüpiter’le sekstil. Uranüs’e kare.

3.      Güneş’le beraber doğan gezegen: Merkür, yanık. Oryantal. Sekt dışı üçlüsünde asaletli. Şans noktasına sekstil.

4.      MC’deki gezegenler: Zararda Güneş, asaletli ama yanık Merkür ve asaletli Venüs.

5.      Köşe evlerdeki gezegenler: Şans Noktası, Peregrin ama karşılıklı kabul ilişkisinde Jüpiter ve Mars yedinci evde. Kuzey Ay Düğümü dördüncü evde.

 

Aksiyonun kalitesini gösteren gezegen Satürn oldukça asaletli konumda. Satürn, tanınma, itibar, saygınlık ve başarıyı gösteren MC’nin yöneticisi olduğu için bu başarının aynı zamanda saygı değer ve takdir gören bir konumda olduğunu gösteriyor. Merkür’ün oryantal konumu ve Kova burcundaki stelyum, single’ın zamanının ötesinde, kafasının dikine giden, yenilikçi ve orijinal bir eser olduğunu vurguluyor.

Şarkıcının ve şarkının kendisini gösteren yükselen yöneticisi Venüs term’ünde asalet kazanmış ve seçimin konusu olan ün, itibar ve başarının evi MC’de. Yükselen yöneticisinin 10.evde olması bir tamamlanma ve başarıya ulaşma göstergesidir. Ay’ın MC yöneticisi Satürn’e üçgeninden ve MC almuten’i Mars’a karesinden ayrılıp, Yükselene üçgen yaparak ışığını taşıması da single ile başarıyı birbirine kavuşturan bir başka tamamlanma göstergesidir. Burada Ay’ın üçlüsünde, Satürn’ün yönetici, Venüs’ün de term asaletlerine sahip olması, başarıyı garanti ediyor. MC almuten’i Mars’ın şans noktasıyla kavuşması ve Şans Noktası dispozitörüyle karşılıklı kabulü de başarıyı vurguluyor.

Single’ın başarısını gösteren başka bir tamamlanma açısı var mı? Evet. Single’ı gösteren yükselen yöneticisi Venüs ile başarıyı, saygınlığı ve itibarı gösteren MC yöneticisi Satürn arasında yönetici-üçlü, ve üçlü-üçlü seviyelerinde karşılıklı ağırlama bulunmaktadır. Bu şarkıcının ve şarkının, tanınmaya ve başarıya eriştiğini garanti eder.

 

 

Ersay Üner – İki Aşık
24 Kasım 2017, 12:00 pm
167 milyon izlenme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

1.      Güneş: Güneş üçlüsünde, Köşe evde (MC), Hayzında güçlü bir konumda. Şans noktasına üçgen.

2.      MC: Yöneticisi Mars zararda. Ama asaletli Venüs ile karşılıklı ağırlamada. MC, asaletli iki benefik arasında, Venüs’le tam kavuşumda.

3.      Güneş’le beraber doğan gezegen: Venüs zararda ama asaletli. Köşede, MC’de. Yanmaya yaklaşıyor.

4.      MC’deki gezegenler: Güçlü Güneş ve Venüs.

5.      Köşe evlerdeki gezegenler: Ay Düğümleri, Peregrin Ay, Neptün.

 

Single güçlü bir haritaya sahip. Güneş üçlüsünde, köşe evde ve hayzında tam potansiyelinde parlıyor, ün ve görünürlük getiriyor. Maddi kaynaklar evindeki (2.ev) şans noktasıyla üçgen açısı, şarkının ününün ve başarısının ticari kazanca tercüme edildiğini vurguluyor. Şarkının isminin ve konusunun ilişkiler hakkında olduğunu hem MC’deki asaletli Venüs’ten hem de MC ve Şans Noktası yöneticisi Mars’ın ilişkilerin ve ortaklıkların burcu Terazideki konumundan görmekteyiz.

Single’ın başarısını gösteren bir tamamlanma açısı var mı? Evet. Birinci ev yöneticisi Satürn’e, MC yöneticisi Mars sekstil yapmaya yaklaşıyor. Aynı şekilde Merkür hızıyla, Mars’a sekstilinden ayrılıp, Satürn’e kavuşmaya yaklaşarak MC yöneticisini yükselen yöneticisine bağlıyor. Tabii Merkür’ün peregrin konumu, bu ışık taşıma görevini çok iyi başaramayacağını vurgular. Buna rağmen Mars ile Satürn’ün birinin karışık asaletle diğerinin pozitif asaletli konumu single’ın başarısını açıklamaya yeterlidir. Ay’ın malefiklerden zarar görmemesi, Güneş’le olumlu açıdan ayrılması, ve sert de olsa asaletli büyük benefik Jüpiter’le yaklaşan açı yapması, single’ın piyasa çıktıktan sonra olumlu bir gelecekle karşılaştığını açıklar.

 

 

Edis - Çok Çok
22 Haziran 2017, 12:00 pm
153 milyon izlenme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

1.      Güneş: Güneş peregrin. Köşede (MC). Malefik Mars’a yaklaşıyor. Benefiklerle geniş yaklaşan açılar yapıyor.

2.      MC: Yöneticisi Merkür yanık ve peregrin. Ama MC yöneticisi Ay ile karşılıklı kabul yapıyor. Malefik Mars’a kavuşuyor.

3.      Güneş’le beraber doğan gezegen: Ay. Peregrin. Ama yükselen ve MC yöneticisi Merkür ile karşılıklı kabul ilişkisinde. Asaletli büyük benefik Jüpiter’e üçgen açı yapıyor.

4.      MC’deki gezegenler: Peregrin Güneş ve Merkür, karışık asaletli düşük Mars.

5.      Köşe evlerdeki gezegenler: Neptün alçalanda, Satürn ve Plüton dördüncü evde.

 

Single’ın başarılı olacağı ilk bakışta görülüyor. Yükselen ve MC zaten Merkür üzerinden birleşmişken, şarkının geleceğini anlatan Ay bu Merkür ile karşılıklı kabul ilişkisine girerek tamamlanıyor. Bu tek başına başarıyı gösterir. Başarının çok çok (Jüpiter) olduğunu ise Ay’ın iştirakçi üçlüsünde ve term’ünde asaletli büyük benefikle yaptığı yaklaşan üçgen açı gösteriyor. Şarkının çok çok parlayacağı, genişleyeceği, büyüyeceği, yayılacağı ve başarısının çoğalacağını ve bunun maddi manevi değere tercüme edileceğini ikinci evdeki Jüpiter’den görmekteyiz.

Şarkının çok büyük bir başarısının başarılı PR, reklamcılık, pazarlama ve sosyal medya iletişiminden faydalandığını, bu konuları anlatan 9.ev yöneticisi Venüs’ün yönetici ve üçlüsünde büyük asalet kazanıp bu evdeki (9.ev) konumuyla yine şansını bu eve (9.ev) bahşetmesinden görüyoruz. Bu pazarlama ve reklamcılık şansı (Venüs 9), yükselene yani single’a ve şarkıcıya çok sıkı ve şanslı bir üçgen açı yapıyor. Bu başarılı PR’ın şarkıyı hakettiği başarıya ve genişlemeye erişmek konusunda desteklediğinin astrolojik delilidir.

Yükselen ve MC yöneticisi yanık ve peregrin olmasına rağmen, şarkının geleceğini gösteren Ay’la yapılan karşılıklı kabul ilişkisi şarkıya çok büyük bir başarı sağlamıştır. Şarkıyı gösteren yükselen derecesinin kontrantisica’sının Jüpiter’le tam kavuşum yapması sayesinde, şarkı çok çok izlenme sayısına, tanınırlığa ve başarıya ulaşmıştır.

 

Aleyna Tilki – Yalnız Çiçek
5 Haziran 2018, 14:00
126 milyon izlenme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

1.      Güneş: Güneş peregrin. Köşede (MC). Malefik Mars’tan ayrılıyor. Benefiklerle ilişkide değil. Hayzında.

2.      MC: Yöneticisi Merkür güçlü, sekt dışı üçlüsünde oldukça asaletli. Hayzında, güçlü. Yanmaya yaklaşıyor. Şans noktasıyla partil kavuşumda.

3.      Güneş’le beraber doğan gezegen: Merkür, yukarıdaki özelliklerde.

4.      MC’deki gezegenler: Venüs üçlüsünde ve term’ünde asaletli, köşe evde. Malefik Plüton’a karşıt.

5.      Köşe evlerdeki gezegenler: Satürn ve Plüton dördüncü evde.

 

Listede Merkür ön plana çıkıyor ve aksiyonun kalitesini anlatıyor. Yanık olmasına rağmen asalet açısından güçlü bir Merkür söz konusu. Merkür hem şarkıcıyı ve şarkıyı (yükselen), hem de şarkının tanınırlığını ve başarısını (MC) yönetiyor. 1. ev ve 10. Evin asaletli ve hayzında bir Merkür tarafından birbirine bağlanması single’ın başarı potansiyelini gösterir. Aleyna Tilki’nin diğer single’ı Sen Olsan Bari’nin haritasında olduğu gibi yine çocukluğu ve ergenliği gösteren İkizler burcunun ve yöneticisi Merkür’ün çok ciddi bir şekilde vurgulandığını görüyoruz. İki single’da da belirgin bir şekilde kendini gösteren İkizler ve Merkür göstergesi, şarkının klibinde işlendiği konuşulan çocuk istismarı konusunu, ve Aleyna Tilki’nin personasında tecessüm eden çocuk ve genç star olgusunu vurgulamaktadır..

 

Aleyna Tilki ve single’ı için çok önemli bir gösterge olan Merkür’ün Şans noktasıyla kavuşumu, Şans Noktasının güçlü bir dispozitörü olması ve Şans noktasını Güneş’e taşıması da şarkının inkâr edilemez başarısını vurgulamaktadır. Tüm bu gezegenlerin reklamcılığın ve yayımcılığın evinde (9.ev) yer alması, ve bu evi yöneten Venüs’ün çok asaletli ve tanınmanın evi 10.evde olması, şarkının sosyal medyada çok büyük bir başarı göstermesi ve hızla yayılmasını vurgulamaktadır.

Ay’ın iştirakçi üçlüsündeki asaleti, malefiklerden zarar görmemesi, asaletli Satürn’e yaklaşan üçgen açı yapması ve MC’yle üçgeni, şarkının geleceğindeki başarıyı göstermektedir. Ay’ın ilk açısının Uranüs’le sekstil olması, hızlı ve ani bir patlama yaptığını anlatır, ilk çıktığı anda listelerde en tepeye çıkışını açıklar. İyi durumdaki Ay’ın eskiyi ve geleneği gösteren iyi durumdaki Satürn’le yaklaşan üçgeni, şarkının eski bir şarkının cover’ı olduğu olgusunu açıklamakta, ve bu olgusunun olumlu ve başarılı bir gelecekte netice alacağını göstermektedir.

 

 

 

İdo Tatlıses – Sen
7 Şubat 2018, 13:30
122 milyon izlenme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lee Lehman’ın Ptolemy’den alıntıladığı birincil listeye bakalım:

1.      Güneş: Güneş zararda, köşede (MC), hayzında. Benefik Venüs, ondan uzaklaşıyor. Benefik Jüpiter’le kare yapmaya yaklaşıyor.

2.      MC: Yöneticisi Satürn güçlü, ve benefik Venüs’le karşılıklı kabul ilişkisinde. Köşe evde.

3.      Güneş’le beraber doğan gezegen: Merkür. Sekt dışı üçlüsünde, term’ünde, face’inde asaletli. Oryantal.

4.      MC’deki gezegenler: Peregrin Venüs, Neptün ve Şans Noktası.

5.      Köşe evlerdeki gezegenler: Satürn 7.evde.

 

İdo Tatlıses 2014 yılında Sonsuz Teşekkürler albümünde müzik dünyasına giriş yaptığından beri en büyük başarısını Sen single’ıyla yakaladı. Hem oturttuğu kendine özgü müzik tarzı hem de farklı giyimi ve dansıyla, Sen single’ı yeni bir İdo Tatlıses personası yarattı. Bu yeni İdo Tatlıses 122 milyonluk izlenme sayısıyla, taklit edilen dans figürleriyle ve ezberlenen şarkı sözleriyle dinleyicide karşılığını buldu. Peki Sen single’ının haritası bu başarıyı gösteriyor mu?

 

Şarkıcıyı ve şarkıyı gösteren yükselen yöneticisi Merkür oldukça güçlü: iştirakçi üçlüsünde, term’ünde, face’inde asaletli, ve hayzında. Merkür’ün tabiatı olan esneklik, değişim ve iletişim özelliklerini en yüksek seviyede gösteriyor. Burada yine bir erkek çocuk, oğul anlamına gelen Merkür’ün bu kadar başat konumda yer alması, ne kadar özgün ve başarılı olsa bile Tatlıses soyadından ötürü önüne çıkarılan “İbrahim Tatlıses’in oğlu” vurgusunu astrolojik olarak göstermektedir. Merkür aynı zamanda sahneyi, dansı ve eğlenceyi de gösteren 5.evi yönettiğinden, bu konseptle İdo’yu ve Sen şarkısını birbirine bağlamakta ve özdeşleştirmektedir.

 

Ancak Merkür’ün de içinde yer aldığı Kova stelyumu ve Merkür’ün oryantal olması, İdo’nun bu sefer zamanının ilerisinde, kafasının dikine giden, orijinal, farklı ve yenilikçi olduğunu açıklıyor. Şarkının klibinde toplumsal olarak alışılmış sınırları başarıyla ve cesaretle ihlal eden ve bu sayede dikkat çeken, çokça sosyal medya videolarında bazen istihzayla taklit edilen sıra dışı dans figürlerini bu Kova stelyumu ve oryantal Merkür vurgulamaktadır. Tüm bu gezegenlerin reklamcılığın ve pazarlamanın evinde (9.ev) bulunması, ve bu ev ile MC’nin aynı asaletli ve güçlü Satürn tarafından yönetilmesi, şarkının tanınmasında sosyal medyada viral olmasının önemini vurguluyor.

 

Şarkının çok büyük bir başarıya ulaşacağını, yayılacağını ve büyüyeceğini gösteren en önemli gösterge, Ay’ın şarkıyı gösteren Merkür’den ayrılıp, büyük benefikle kavuşmaya yaklaşarak, ışığını taşımasıdır. Ay düşük konumda olsa bile, iştirakçi üçlüsünde olduğu için şarkıyı başarıyla genişlemeye, yayılmaya, çoğalmaya ve şansa (Jüpiter) taşıyabilmiştir. Merkür’ün asaletli konumu ve Jüpiter’in de peregrin olsa bile Mars’a karşılıklı kabulü bu başarıyı kolaylaştırmıştır.

 

Ortak Temalar ve Çıkarımlar

 

Bu analizde incelenen tüm şarkıların, güçlü bir 9. Eve sahip olduğunu görüyoruz. Bu bulgu, büyük ihtimalle araştırmanın tasarlanması sırasında seçilen “Youtube izlenme sayısı” kriterinden kaynaklanmaktadır. Çünkü 9.ev reklamcılık, pazarlama, yayımcılık, PR ve sosyal medyanın evidir. Bir pop müzik single’ının Youtube gibi bir sosyal medya mecrasında 120 milyon izlenme gibi bir güce sahip olmasını, araştırmayı tasarlarken seçtiğimiz için, araştırmadaki tüm single’larının çok güçlü 9.evlere sahip olması beklenen bir sonuçtur. Demek ki, bir single Youtube’a yükleneceği zaman, 9.evin çok güçlü olacağı bir tarih ve saat seçilmelidir.

 

 

Analizdeki 8 şarkının 6’sında Güneş hayzındadır. Bu aslında Doğum Haritalarında çok nadir rastlanan bir arızi asalet olmasına rağmen, 120 milyondan fazla izlenme sayısına ulaşan pop müzik single’larında bu kadar sık görülmesi dikkat çekicidir. Güneş’in parlama, ışıldama, görülme, dikkat çekme anlamı sebebiyle Güneş’in en güçlü olduğu bu konumunun, çok dikkat çeken pop müzik single’larında bu kadar sık görülmesi beklenen bir sonuçtur. Demek ki, bir pop müzik single’ının parlaması, dikkat çekmesi ve tanınması için Güneş’in hayzında olduğu bir tarih ve saat seçilmelidir.

 

Analizdeki 8 şarkının 7’sinde Güneş MC’de veya 10.evdedir. Başarılı ve tanınmış şarkıların single’ları öğlen 12:00 civarında Youtube’a yüklendiği için bu sonuç oluşmuştur. Ancak, 10.ev ve MC toplum önünde tanınmanın, görülmenin, fark edilmenin ve ödül almanın yeri olduğu için, 120 milyondan fazla izlenmeye erişmiş single’ların kahir ekseriyetinde Güneş’in 10.evde veya MC’de olması beklenen bir sonuçtur. Demek ki, bir pop müzik single’ının toplum nezdinde tanınırlığa erişmesi için Güneş MC’de veya 10.evde yer almalıdr.

 

Analizdeki 8 şarkının 7’sinin yükselen yöneticisi veya almuten’i yüksek asalete sahiptir. Hiçbir single’da yükselen yöneticisi veya almuten’i peregrin değildir. Peregrin olan tek örnekte de, bu gezegen güçlü bir karşılıklı ağırlama sahibidir ve ışığı asaletli haldeki büyük benefiğe taşınmıştır. Yükselen şarkıcıyı ve single’ı gösterdiği için, 120 milyondan fazla izlenme sayısına erişmiş şarkıcıları ve şarkıları gösteren gezegenin, şarkı haritasında yüksek asalete sahip olması beklenen bir sonuçtur. Demek ki, bir pop müzik single’ının güçlü ve başarılı olması için, yükselen yöneticisi veya almuteni yüksek asalete sahip olmalıdır. 

 

Analizdeki 8 haritadan 3’ünde Ay peregrindir; ancak bu 3’ünden 2’sinde de önemli karşılıklı kabullerle bu olumsuz konum hafifletilmiştir. Ay single’ın piyasaya çıktığı andan itibaren geleceğini, ve önündeki başarıları temsil ettiği için, peregrin bir Ay bu başarıları yakalamakta zorlanacaktır. Bu sebeple, 120 milyon izlenmeyi geçmiş single’ların çoğunun Ay’ının peregrin olmaması, olanların da karşılıklı kabulde olması, beklenen bir sonuçtur. Demek ki, bir pop müzik single’ının başarılı bir geleceğe sahip olması için Ay peregrin olmamalıdır.

 

Analizdeki 8 haritadan 5’inde yükselen yöneticisi ve MC yöneticisi arasında tamamlanma açısı vardır. Kalan 3’ünde ise yükselen yöneticisi veya almuten’i bir benefik ile yaklaşan açı, ışık taşıma veya karşılıklı ağırlama üzerinden tamamlanma yaşar. Yükselen yöneticisi single’ı ve şarkıcıyı, MC tanınmayı, ünü, başarıyı, statüyü, benefikler ise şansı, olumlu neticeyi ve başarıyı gösterdiği için, 120 milyondan fazla izlenen şarkılarda yükselen yöneticisinin MC’yle veya benefiklerle tamamlanma açısı yapması beklenen bir sonuçtur. Demek ki, bir pop müzik single’ının başarıya erişmesi için yükselen yöneticisi ve MC yöneticisi arasında tamamlanma açısı olmalıdır. Bu yoksa, benefiklerle tamamlanmalıdır.

 

Analizdeki 8 haritadan 4’ünde MC yönetici temel asalet sahibidir. Kalan 4’ünden 3’ü karşılıklı kabul sahibi olduğu için peregrinlik durumu hafiflemiştir. Sadece bir haritada MC yöneticisi tamamen peregrindir. Ancak bu haritada MC bir burcun sıfır derecesindedir. Bir önceki burcun yöneticisi asaletlidir. Bu bir dakika hatasını akla getirmektedir. MC tanınmayı ve itibarı gösterdiği için, 120 milyondan fazla izlenmeye erişmiş single’ların MC yöneticilerinin asaletli olması beklenen bir sonuçtur. Demek ki, bir pop müzik single’ının tanınması ve itibarlı olması için MC yöneticisi asaletli olmalıdır.

 

Analizdeki 8 haritanın 8’inde de Ay, malefikler Mars ve Satürn’e yaklaşan sert açı yapmamaktadır. Ay, single’ın geleceğini gösterdiği için, malefiklerle yaklaşan sert açı, single piyasaya çıktıktan sonra çıkan sorunlar, engellenmeler, zorluklar ve başarısızlıklar anlamına gelirdi. Araştırma tasarlanırken 120 milyon izlenmeye erişmiş ve başarılı olmuş single’lar seçildiği için, hiçbirinde Ay’ın malefiklere yaklaşan sert açı yapmaması beklenen bir sonuçtur. Demek ki, bir pop müzik single’ının başarısızlıkla karşılaşmaması için, Ay’ın malefiklerle yaklaşan sert açı yapmaması gerekmektedir.

 

Aynı mantıkla, analizdeki 8 şarkıdan 7’sinde yükselen yöneticisi malefik Mars ve Satürn’le yaklaşan sert açı yapmamaktadır. Demek ki, bir pop müzik single’ının başarısızlıkla karşılaşmaması için, yükselen yöneticisinin malefiklerle yaklaşan sert açı yapmaması gerekmektedir.

 

Analizdeki 8 şarkının hiçbirinde yükselen yöneticisi Retro değildir. Demek ki, bir pop müzik single’ının başarılı olması için, yükselen yöneticisinin Retro olmaması gerekir.

 

 

Sonuç

Yukarıda incelenen 2017 ve 2018 yıllarında çıkmış ve Youtube’da 120 milyondan fazla izlenme sayısına ulaşmış pop müzik single’larının haritaları, bu şarkıların başarısının astrolojik faktörlerle açıklanabildiğini göstermiştir. Bu bulgu, doğru tarih ve saat seçilerek bir pop müzik single’ının çok popüler olma, çok dinlenme, çok izlenme ve çok satma gibi niceliğe dayalı ticari başarıya erişmesinin sağlanabileceğini ortaya koymaktadır.

 

 

Kaynakça

 

İlhan, Barış, Astroloji Dersleri, İlhan Yayınevi, 2004

Lehman, J. Lee. The martial art of horary astrology. Schiffer Publishing, 2002

 

Lehman, J. Lee. The magic of electional astrology. Schiffer Publishing, 2015.

 

Ptolemy, Claudius. Tetrabiblos. Astrology Center of America, 2005.

 

Robson, Vivian. Electional Astrology. Astrology Center of America, 2005.

© 2020 by Efe Erten Astrolojik Danışmanlık. 

  • w-facebook
  • Twitter Clean
  • Beyaz Instagram Simge
  • Beyaz YouTube Simgesi
  • Beyaz Blogger Simge

 / Istanbul, Turkey